Az utóbbi hónapokban szinte lehetetlen úgy végigpörgetni egy hírportált, hogy ne bukkanjon fel valahol a CBD olaj. Címoldalakon, életmód-rovatokban, webáruházban mindenhol ott van és hiteles helyeken, mint a CBD Oázis Webáruház a cbdoazis.hu oldalon, elég sok hasznos információt olvashatunk róla. A kis üvegcsékben árult olajat bioboltokban, drogériákban, is megtaláljuk.
De honnan ez az egész CBD-láz? Úgy tűnik, a válasz egyszerű: piaci siker. Az elmúlt években a természetes, stresszoldó és harmóniát hozó szavak szinte mágnesként vonzzák a vásárlókat, és a CBD ebbe a trendbe tökéletesen beleillik. A gyártók és forgalmazók pedig minden fronton ott vannak, közösségi médiás influenszerek, egészségmagazinok, sőt, még reggeli tévéműsorok is foglalkoznak vele.
A legtöbb hír nem is feltétlenül az anyagról szól, hanem arról, hogy éppen melyik országban legalizálták, hol vonták be a forgalomból, vagy épp milyen új márka jelent meg a piacon. A verseny egyre élesebb, és a cégek kreatívabbnál kreatívabb kampányokkal próbálnak kitűnni. Egyesek prémium dizájnt és luxuséletérzést kínálnak, mások a természetességre vagy a tudományos hátérre építenek, ami sokkal szimpatikusabb. Akik a hatásairól konkrét állításokat fogalmaznak meg, azok pedig átlépik a szabályosság kereteit, mert tudományos állásfoglalás még nem született, ma is zajlanak a kutatások.
A hírportálok és napilapok is láthatóan ráéreztek, hogy a CBD-ről írni kattintásbiztos téma. Hol tudományosnak tűnő, hol életmód-jellegű cikkekben bukkan fel, és sokszor nehéz eldönteni, hogy tényleg újságírói érdeklődésről, vagy inkább ügyes PR-ról van-e szó.
Egy biztos: a CBD most trendi. Hogy meddig tart a hype, azt még korai megmondani, de az olaj már ott van a címlapokon, és úgy tűnik, még jó darabig ott is marad, mert figyelemre méltó használói visszajelzések is akadnak.
Kép forrása: freepik.com
